Min födelsedag

Fyllde 16 år i tisdags!
Jag blev firad av Malin Josefine och Emeli på Musses! Dom har så god mat där asså...! Och söta ungarna hade köpt en present till mig även fast vi sagt vi inte skulle det i år...! Älsklingarna verkligen, saknar dom så!
Sedan på onsdagen kom släkten hit och firade mig, jag hade bakat tårta som vanligt. Men eftersom jag vart hos frissan och färgat/klippt håret precis innan hann jag inte lägga ner så mycket tid på tårtan, så den blev ganska lekfull i år! Tog heller inte någon bra bild på den men här har ni en liten iaf..
Receptet:
Jag gör alltid glutenfri botten eftersom mina kusiner och min fasters man är glutenallergiker.
Fyllning 1: en burk marshmallowfluff (finns i de flesta välsorterade mataffärer)!
Fyllning 2: färska hallon eller frysta hallon som du kokar upp tillsammans med liiite potatismjöl för att det inte ska rinna
"Spackel": två paket hallonmousse från ekströms (ta lite mindre mjölk efter smak och tycke om konsistens)
Garnering: ca 2 nävar (mer eller mindre efter tycke) minimarshmallows, och frysta eller färska hela hallon
Botten:
Blanda i en skål;
1 dl glutenfri mix (använder sempers)
1 dl potatismjöl
1 tsk bakpulver
Vispa upp i en annan skål;
3 ägg
2 dl socker
Blanda ihop allt och grädda i en smörad och bröad form (om den ska vara glutenfri så glöm inte att bröa med glutenfritt ströbröd!!!) på 175 grader i 30-35 minuter (lägg på aluminiumfolie efter 20 minuter för att den inte ska brännas vid).

Glutenfri botten blir alltid så luftig, har du problem med att få vanlig botten luftig kör på detta recept, och har du inte glutenfri mjölmix hemma, så ta 2 dl potatismjöl istället!



Ja, gud vad ni kommer sakna mina bakverk där hemma! ;)


PS. Vilken receptblogg detta har blivit ^^ DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0